"...A Kutyák és emberek, bár ugyanarról szól, mint Schorm eddigi munkái (annyival leszünk okosabbak, hogy a kutyáknak sem fenékig tejfel ez a kutyavilág), mégis egyedülálló fejezete az életműnek. A legszembetűnőbb felismerés, azon túl, ami egy kultúra, egy világ megjelenése az egyes műben, hogy megint elképesztően jó újhullámos filmet csinált, hogy ím, csodák csodája, mindent tud a filmről. A három epizódból álló fabulafüzér első darabja egy burleszk, egy igen tág, de mégis csak keretek közé szorítható műfaj tökéletes gyöngyszeme, viszont benne van Antonionitól A tékozló fiún keresztül Menő manóig (hol volt az akkor még!) az egész rohadt cirkusz, úgy, ahogy van. A tékozló fiúból egy egész jelenetet idéz: a hajszát. Ugyanazok a termetes asszonyságok ütnek rajta egy szál emberen. De itt már kutyába se veszik a komikus hőst. Alig húszperces, reneszánsz mesterek műgondjával megcsinált betetőző, összefoglaló alkotás..." Turcsányi Sándor: Bohdalová térde