Senna már a második versenyét megnyeri a Lotusszal, és mindeközben összetűzésbe kerül Balestre-vel is, aki láthatóan Prostot favorizálja, aki megnyeri az 1985-ös és 1986-os bajnoki idényt is. 1987-ben a Lotus Honda-motorokra vált, de a csapat autói még mindig nem a legjobbak. Ezért Senna és a McLaren csapatfőnöke, Ron Dennis elutaznak Japánba, ahol a Honda főnökeit próbálják meggyőzni egy motorszállítói partnermegállapodásról. Honda Szoicsiró bizonytalan abban, hogy Prost hajlandó lenne együtt versenyezni Sennával, de Dennis szerint egy Honda-motorra nem mondana nemet.
A McLaren-Honda dominálja az 1988-as idényt, és Senna remekül kezdi a bajnokságot. A felzárkózó Prosttal meggyűik a baja, és ő maga is hibázik, például Monacóban, ahol az élről esik ki. A japán nagydíj előtt Prost mentális hadviseléssel próbálja gyengíteni csapattársát, sikertelenül: az esős futamot Senna megnyeri és világbajnok lesz. Brazíliában nemzeti hősként ünneplik, amikor hazatér, és a repülőtéren egyből kiszúrja a szupersztár Xuxát.